Si Pengembala Kambing :)

Pages

28 January 2013

Al Kisah Novel

Assalamualaikum W.B.T

Wah wah wah. Mentang-mentang cuti semester ni, kencang pulak aku update entry kat blog aku ni. Nampak sangatlah dah kebosanan tersadai kat UPM sorang-sorang sementara nak uruskan paperwork, pergi melancong dan juga join SEAASS-Net.

Hari ni nak cerita sikit pasal novel. Actually, a few random things about novel and I. First novel yang aku baca karya JK Rowling. Harry Potter and The Sorcerer's Stone. Baca dari first page sampai last tak bergerak ke mana. Sejak dari novel tu, semakin ketagih untuk baca sambungan dia. Novel tu jugak merupakan novel pertama yang aku beli dan Alhamdulillah aku berjaya memiliki ketujuh-tujuh siri novel Harry Potter. Aku mengaku aku sangat minat siri Harry Potter! Tapi movie dia aku cuma minat dari The Sorcerer's Stone, The Chamber of Secret dengan The Prisioner of Azkaban je. Yang lain tak tahu kenapa tak berapa best.

My favourite, ulang banyak kali baca pun tak jemu
Kat bawah ni antara novel favourite aku

Novel Melayu pertama yang aku baca
novel yang ada nama aku dengan nama ex sebagai hero dan heroin
mihmihmih

novel yang buat aku tersentuh

novel yang buat aku tak kering gusi bila baca

novel yang buat aku rasa nak lempang hero dia laju2

novel yang menghiburkan,
dalam masa yang sama,
memberi pengajaran
dan
menyedarkan aku tentang satu perkara yang aku tengah hadapi

novel yang aku tak boleh agak ending dia

adore watak hero dalam novel ni

Actually banyak lagi novel favourite aku, tapi yang atas ni yang paling kerap aku ulang baca tak jemu-jemu. Aku sangat minat karya JK Rowling, Damya Hanna, Bikash Nur Idris, Ramlee Awang Murshid dan lain-lain lagi. 

So, korang yang menjengah ke blog ni macam mana pulak? Apa novel kegemaran korang?
=)

3 comments:

Wan Ahmad Izudean said...

harry potter punya novel aku ada satu je..haha

kalau novel melayu aku suka tulisan Faimah Syarha :) kalau novel english,aku tak suka sangat baca novel english.hehe

Noor Amirah Mohd Nor said...

owhh..
bolehlah nanti aku nak pinjam novel Faimah Syarha..
tak pernah baca lagi novel tulisan dia

muna munie said...

penulisan fatimah syarha sangat ohsem! :) ditambah unsur2 islamik. best sgt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...