Si Pengembala Kambing :)

Pages

26 November 2012

Semai Bakti Zoo Negara

Assalamualaikum WBT


Alhamdulillah masih diberi peluang untuk bernafas di muka Bumi ciptaan Allah nie, kiranya masih lagi diberi peluang untuk memperbaiki diri. Apa-apa pun, hari nie nak cerita pasal program yang dianjurkan bawah Sekretariat Kebajikan dan Perpaduan Kolej 15. Eh? Sekretariat aku la tu! Hahaha.

Actually program nie sepatutnya berjalan dari sem 1 lagi tapi biasa la masih budak hingusan buak kerja pun terhegeh hegeh kan pengalaman pun tak ada. Abis tu, pernah pulak zaman sekolah or matrik dulu ajar buat program semua nie? Hidup aku zaman tu asyik dengan buku je 24 jam. Okay. Aku tipu. Aku tak ada la ulat buku sangat. Lebih kepada snorlax sebenarnya. Haha.

Okay, cukup merepek, Alhamdulillah program nie berjaya jugak berjalan setelah beberapa masalah yang timbul sehingga menyebabkan program nie tertangguh dua sem lamanya. Sebelum hari event nie berlangsung,   tak senang duduk aku dibuatnya. Bukan apa, takut masalah yang sama berulang. Punya la aku dengan Muezz berzikir malam tu supaya program nie berjalan lancar.

Pagi tu memang sangat-sangat cuak okey. Macam nak gila aku call driver bas. Nasib baik driver bas cakap dia dah ada dekat bus stop Serumpun masa tu. Ahhh.. Lega. Then bagi taklimat sikit dekat peserta, buat pendaftaran dan agihkan sarapan pagi, terus naik bas dan bertolak. Muezz naik satu bas, aku naik satu bas. Kira ada dua bas la masa tu.

Sampai Zoo, dengar taklimat dari staff dekat sana, lepas tu dibahagikan kepada kumpulan-kumpulan kecil dalam 5 hingga 6 orang satu kumpulan. Setiap kumpulan ni akan diselia oleh seorang zookeeper dekat sana. Nasib la aku dapat dekat Mammal Kingdom. Kalau aku dapat Reptile House memang mati la aku tahan takut dari ular.

Sesi taklimat.. Actually ak yg tgh menjerit kat depan tu haaaa.. Haha
ini budak2 nakal selalu bikin aku pening kepala
Fahim, Fateh dan Ooi

zirafah tu time aku datang ngan Mr H ada dua ekor je
sekarang dah beranak pinak da
aku dengan mr H lak da jadi strangers
hahaha

syarul with naqi

mr press tgh fikir ape la tu?

my group (^___^)
my rumate, kiah, amin, me n muezz

bagi makan capybara
haha

owh gangsternye saye!

kesian dia x de telinga sebelah :(

potong buah buahan dan sayuran
with my partner,
Muezz

muezz n capybara 

jangan main2 owh.. sampai atas bumbung kita orang cuci
tu kalau jatuh terperosok bawah tu habis kita orang
nak tau ade ape bawah bumbung tu?

ada makhluk nie
hyena~

nie kalau jatuh nie
rabak kena koyak dengan hyena nie haaa
dak2 nakal kena cat
haha
fahim dan fateh~

zoo negara next top model?
punya la besar badak kat zoo negara nie :O
From us with love~


p/s: tak larat nak tulis banyak2
nak tau lanjut bole bace kat blog partner aku
gambar kredit to Ahmad Nash
=)

2 comments:

Wan Ahmad Izudean said...

waaaa.best2.
baru pernah sekali pergi ke zoo negara, tapi as visitors jelah.

bilalah nak merasa jadi sukarelawan pulak :|

Noor Amirah Mohd Nor said...

jom la..
bole buat kumpulan kecil sebagai sukarelawan..
aku dengan muezz dan beberapa animal lover pun nak pergi lagi..
kalau nak join bagi tau la
:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...