Si Pengembala Kambing :)

Pages

12 July 2012

Paperwork dan Semakan Keputusan UPU Lepasan Matrikulasi/STPM/Diploma sesi 2012/2013

Assalamualaikum WBT

Sekarang duduk kat rumah nak kata senang lenang tak jugak. Lebih kepada serabut sebenarnya memikirkan paperwork untuk program-program sesi depan belum siap. Masalah utama disini adalah tempat dan juga kewangan. Bak kata orang, no money no talk. Ye.. Maknanya aku harus mencari penaja untuk program kalau macam tu.

Tapi yang paling penting untuk mencari tempat yang sesuai. Aku dah jumpa tempatnya tapi ada masalah nak mencari contact number Pengerusi Felda Kemendor tu. Sesiapa yang ada nombor telefon beliau, silalah kongsikan bersama dengan aku. Aku dah puas Google, tapi tak juga ada contact number. Sesungguhnya pencarian ini memang memerlukan kesabaran.

cari-cari sampai jumpa!

Pejam celik-pejam celik, dah nak masuk sesi pengajian yang baru dah. Adik-adik lepasan Matrikulasi, rakan sebaya lepasan STPM dan abang kakak lepasan diploma dah dekat dengan tarikh untuk semak keputusan UPU masing-masing dah. Ada yang kata 13 Mei 2012 dah boleh check, ada yang kata 15 Mei 2012 dah boleh check. Aku pun tak tahu la yang mana satu. Tapi kalau aku jadi dia orang, memang cuak kot.

gigil la korang.. zaman aku dah lepas.. hahaha


Teringat lagi zaman aku macam la dah lama berlalu.. tahun lepas je pun! Malam tu aku siap mimpi lagi aku dapat Bachelor Pertanian (Akuakultur). Bangun tu terus aku menangis sebab aku tak nak. Aku memang tak minat haiwan tak berkaki ni. Aku ingat lagi. Hari tu hari Jumaat. Aku punya la berdoa supaya dapat veterinar kat UPM.

Bila check, Alhamdulillah aku dapat UPM. Universiti yang memang aku impikan. Sebabnya? Aku pun tak tahu kenapa. I'm just fall in love with it. Cewahhh. Tapi malangnya aku tak  dapat kursus yang aku impikan. Sebaliknya aku dapat Bachelor Pertanian (Sains Ternakan). Terkedu aku depan lap top. Sains Ternakan? Aku nak belaja apa nanti?



Mula-mula memang rasa sedih sebab tak dapat apa yang kita nak. Tapi sekarang rasanya aku dah nampak hikmahnya. Bayangkan, ambil Sains Ternakan ni pun aku dah terkapai-kapai, inikan pula kalau aku ambil veterinar. Tak tahu la apa yang akan jadi. Sebab course ni jugak la aku kenal coursemate aku dan juga Mr Humble. Banyak jugak la yang aku belaja daripada dia orang.

Jadi, walau apa pun yang korang dapat nanti, harapnya korang dapat terima dengan hati yang rela. Yakin la bahawa setiap yang berlaku tu ada hikmahnya.

Bagi adik-adik yang dapat Kolej Lima Belas (Kolej 15) atau pun Bachelor Pertanian (Sains Ternakan) tinggal-tinggalkan la komen adik-adik kat blog akak ye? Lecture note akak ada simpan lagi. Hahaha.

Sampai sini je dulu. Bye bye.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...