Si Pengembala Kambing :)

Pages

05 July 2012

KPO 2012/2013

Assalamualaikum WBT

Fuh.. Fuh.. Haha.. Bajet tiup habuk dan sawang kat blog ni. Lama dah tak update sejak Malam Apresiasi Gemilang hari tu. Banyak sebenarnya benda yang dah berlaku. Salah satunya merangut hampir setengah semangat aku. Apa bendanya? Biarlah Te'ah, Nad dan Kak Fatin je yang tahu. Mengingatkan perkara tu boleh mengundang butir-butir mutiara di mataku yang dah macam panda nih. Tak pe la. Walau sekuat mana pun digenggam, kalau bukan jodoh akan terlerai juga, walau sekuat mana pun ditepis, kalau dah jodoh, bersatu juga kan? Dah.. Tak nak ingat dah. Syuhhh. Pergi jauh-jauh.

Aku sekarang ni tengah menikmati pakej percutian terhebat sejak duduk kat UPM ni. Bukan senang nak duduk bilik sorang-sorang, bak kata Kak Zam, buka je pintu tengok kiri, tengok kanan tak ada orang. Shower pulak dah tak payah berebut. Boleh basahkan badan kat shower pertama, sabun kat shower kedua,  scrub kat shower keempat dan bilas di shower kelima. Hahaha. Ni la jadinya bila orang lain dah habis exam balik laju-laju ke rumah masing-masing, tapi aku duk tersadai di sini atas beberapa komitmen. 

Last paper Principles of Biochemistry 2.00 petang sampai 4 petang 23 Jun 2012. Azwan dan Hakim ucapkan selamat pulang ke Pahang. Apakah? Aku duduk kat Perak la woi! Yang duduk kat Pahang tu "orang tu" bukannya aku! Apa-apa pun aku still tak boleh balik sebab 24 Jun malam tu aku ada Kursus Pemantapan Organisasi MTM 2012/2013. Dapat mesej dari Mok suruh sediakan slide untuk rancangan program sesi depan beserta dengan bajet. T.T

24 Jun 2012
Malam tu makan dekat bilik meeting. Lepas tu pergi Dewan PJSD sebab ada LDK. Wahh tak sangka Mamu jadi fasi. Aku agak mesti best punya. Tambah best kalau ada Kak Biah. Hahaha. Tapi Kak Yana dengan Basir pun best jugak. Mula-mula dapat fail. Dalam fail tu ada nama baru kita orang. Aku dapat LIPAS. Pastu kena pakai nama tu sepanjang program. Mamu cakap tu nama dia dulu. Haha, Bangga kejap. Dah lepas ice breaking, kita orang dibahagikan dalam beberapa kumpulan. Aku kumpulan dengan Nash, Mok, Ayie dan Kiah. Memang terbaik la. Macam-macam game la kita orang main malam tu. Semuanya best-best belaka.

25 Jun 2012
Pagi tu ada sesi bersama dengan pihak pengurusan Kolej 15. Petang ada taklimat pasal paperwork dengan surat. Jadi masa tu la nak tanya kot-kot ada yang tak faham. Nasib la aku dah pernah buat paperwork. Kalau tak memang blur jugak la kot rasanya. Petang tu, buat pertama kali dalam hidup aku main bola tampar. Hahaha. Best jugak. Tak tahu la sama ada bola tampar tu yang best atau disebabkan MTM-MTM lain yang sporting dan happening.

buat semak je aku bukannya main sangat pun :p

have a break.. have a kit kat

mok hebat giler main bola tampar

Aku, Annuar dan Kak Yus

dah habis main

Malam tu pulak ada mini Xplorace. Peh.. Semput aku berlari dah lama tak lari. Stamina makin kurang serta badan pun dah macam beruang panda. Hahaha. 

Kita orang semua kena makan campuran ni dan peria T.T

Apungkan jarum dalam air

Masa ni tangan aku basah dengan air kolam + air liur Mat Yo T.T

Kami kumpulan hebat

Mok sampai tertidur tunggu kita orang habis jawab soalan SIAPA TU?


26 Jun 2012

Hari terakhir. Pagi tu ada taklimat ISO daripada Cik Lin. Lepas tu LDK dengan partner masing-masing untuk buat slide rancangan program sesi depan. Lepas Zohor pulak kita orang berkumpul kat Dewan PJSD sekali lagi. Main game jugak. Petang lepas Asar pergi Bukit Ekspo. Main game lagi. Game memang best la. Dah habis main game, Mamu belanja makan tembikai. Thanks Mamu! Malam lepas Maghrib, bersiap sedia nak present rancangan program kat Bonda. Then, tangkap gambar formal dan berkumpul balik kat PJSD sebab ada game lagi. Yay! Aku memang suka game yang dorang buat. Dalam hati tertanya-tanya, mana la dorang dapat game yang best-best ni.

tengah bincang strategi

jadi mak andam tak bertauliah
haha.. din dah tukar jadi kiah sampai group lawan pun terpedaya
Untuk game PANG PING PONG PIANG, aku punya la cuak takut sejarah KPO Saujana Asahan jadi lagi. Kebetulan Annuar pun satu group ngan aku masa tu. Masa kat Saujana Asahan tu, group kita orang la yang paling banyak kena tepung gara-gara aku salah sebut. Nasib baik la Annuar faham jadi dia suruh aku sebut nombor je. Maka, KAMILAH JUARA sebab sekali je kena tepung.. Hee :D

Aku, Annuar, Ikhwan, Najib dan Muezz
Masa kat Saujana Asahan dulu -__-"

KAMILAH JUARA!

Tukar ahli, tambah Hanim yang comel dan Mat Yo yang sporting

Mok 30 tahun akan datang??

Untung la Mamu yang join kali ni tak nakal.. Kalau tak dengan Mamu sekali  kena tepung

Habis main pukul 5 pagi, lepas tu masing-masing balik bilik tidur. Apa-apa pun, terima kasih dekat Pihak Pengurusan Kolej 15, MTM 2011/2012 dan Top 7 yang rancang kem ni. Korang memang terbaiklah! Hasilnya, aku dah tak kekok nak bersembang dengan MTM Sekretariat lain sebab sebelum ni kita orang dari course yang berbeza, jadi macam janggal sikit bila nak sembang. Sekarang tak lagi. Siap boleh mengusik lagi. Haha.

p/s: thanks Hanim upload gambar. Boleh mira tempek kat sini. Haha

2 comments:

Azham Vsvc said...

haha.....main tepung! bestnya...tp balik pukul 5 pg....alamak ngantoknya....haha...see you guys kt K15 nanti...I'll be staying there hehehe!

Noor Amirah Mohd Nor said...

oh ye ke? WELCOME to K15 =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...