Si Pengembala Kambing :)

Pages

13 July 2012

Kolej 15 Kebanggaanku



Assalamualaikum WBT

Tadi masa tengok balik gambar-gambar masa kat UPM ni, baru perasan ada beberapa gambar yang tak dikongsikan di sini. Jadi untuk entry kali ni nak share gambar berkenaan Kolej 15, UPM.

Meja study
Masa ni baru je masuk bilik ni untuk kali pertama

Anggaran keluasan bilik

Pemisah antara dua katil

Luas satu partition


Tempat parking moto dan tempat nak jemur baju

Kolej International

Depan P3

Kolej 15 ni actually sebahagian daripada Kolej Serumpun. Kolej Serumpun terdiri daripada Kolej 12, Kolej 14, Kolej 15 dan Kolej 16. Kolej 15 ni ada lima blok. Blok perempuan blok P3, P5 dan P6. Kalau blok lelaki pula L1 dengan L7.

Perbezaan antara blok ni adalah jumlah penghuni dalam satu bilik. Kalau blok P3 ni ada empat orang sebilik, P5 dengan L1 pulak dua orang sebilik dan P6 dengan L7 ni pulak seorang sebilik. Selalunya kalau tahun pertama memang akan duduk dekat P3 dengan L1 la.

Walaupun orang cakap bilik dekat Kolej Serumpun ni kecik la, sempit la ape la. Tapi bagi aku Kolej Serumpun ni dah cukup selesa. Lagi pun aku rasa kita patut bersyukur la ada juga tempat nak berteduh dari hujan panas daripada sesetengah saudara kita kat Palestin, Iraq dan lain-lain negara lagi yang tak tentu lagi boleh lelapkan mata dengan selesa sampai kadang-kadang tak bangun pagi pergi kelas!

 Selain tu, Kolej Serumpun ni ada kemudahan yang aku kira kolej lain tak ada. Contohnya auto teller machine ataupun ATM. Dekat Kolej Serumpun ada 3 ATM, Agro Bank, Maybank dengan CIMB Bank. Sepanjang duduk dekat UPM, aku tak jumpa lagi kolej lain yang ada ATM. Kalau ada pun Kolej Mohamad Rashid (KMR) tu pun dah tak berpenghuni sebab sekarang KMR pun duduk dekat area Serumpun sekarang.

Sepanjang setahun ni jugak, aku rasa bas paling senang nak dapat dekat Kolej Serumpun berbanding dengan kolej lain. Tak pernah lagi dalam sejarah hidup aku nak pergi kelas bas tak ada. Mesti ada punya. Kalau tak ada sangat pun waktu lepas solat Jumaat. Masa tu memang aku akui susah sikit nak dapat bas sebab rata-rata pemandu bas di UPM beragama Islam. Selain daripada tu, kalau student Fakulti Pertanian, ada bas khas untuk ke fakulti. Bas ke Kompleks Agrobio tu, buat setakat ini, memang available dekat Kolej Serumpun je. Sebab rata-rata student Fakulti Pertanian memang ditempatkan di Kolej Serumpun. Kan bertuah jadi penghuni Kolej Serumpun?

bus stop serumpun

tasik serumpun
surau serumpun

koridor asrama

pintu keluar


Dah la, banyak pulak berceloteh. Kesimpulannya, bersyukur la dengan apa yang kita dapat.

Selamat malam


12 comments:

Uncle Jonni said...

wah... cantik ah kawasan situ... mcm taman... huhuhuhu

Noor Amirah Mohd Nor said...

yup.. mmg cantik.. damai je rasa..

yana life said...

akak mira.. semua kolej serumpun mmg mcm tu ke dia punye hiasan dlmn? ke setiap kolej lain2... :)

Noor Amirah Mohd Nor said...

sme je dik smuanya.. =)

Tautan Qaseh said...

cantiknyee bakal upm ku..heheheh berdebar-debar plak nak jejak kaki kat sana..:)

nur said...

kak,kalau kolej 12 tu bilik dia sama luas dgn bilik di k15 ke???

nur said...

akak,kalau kolej 12 keluasan bilik dia sama jugak ke dgn kolej 15??

nur said...

akak,keluasan bilik kolej 12 sm x dgn bilik di k15 ni??

nur said...

akak,keluasan bilik kolej 12 sm x dgn bilik di k15 ni??

nur said...

akak,keluasan bilik kolej 12 sm x dgn bilik di k15 ni??

Ezzaty hamdan said...

akak amik kos ape??

Ezzaty hamdan said...

akak sy pn nti dftr di kolej 15.. nti bas ye yg bwk ke kolej kdiamn..mcm mne dgn brg2..knderaan parent xleh msuk ke??sries nervous :'(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...