Si Pengembala Kambing :)

Pages

30 March 2012

Malam Penutup Festival Teater Interkolej (FESTIK)

Assalamualaikum

Alhamdulillah Festival Teater Interkolej dah selamat berlangsung dengan jayanya. Bertemakan "Explosion of Colors" majlis penutup diadakan pada 30 Mac 2012 dekat Panggung Percubaan, UPM. 

Senarai Penerima Anugerah FESTIK 2012 mengikut kategori :

Publisiti dan Pemasaran Terbaik = KPZ
 Busana dan Tatarias terbaik = K5
 Rekaan Set Terbaik = K12
 Penataan Set Terbaik = K12
 Pelakon Wanita Harapan = KOSASS
 Pelakon Lelaki Harapan = KOSASS
 Pelakon Pembantu Wanita Terbaik = K12
 Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik = K12
Pelakon Wanita Terbaik = K17
 Pelakon Lelaki Terbaik = K17
 Lakonan Berkumpulan Terbaik = KOSASS
 Khas Pentas = K10/K11
 Arahan/Adaptasi Terbaik = K12
Persembahan No. 3 Terbaik/ Ketiga = KOSASS (Gejolak)
 Persembahan No. 2 Terbaik / Naib Johan = K17 (Tanah Bernanah)
Johan Keseluruhan = K12 (Jangan Bunuh Sam)

Tahniah kepada Kolej 12 yang memenangi Anugerah Persembahan Keseluruhan Terbaik. Walau pun kolej aku, Kolej 15 yang mementaskan teater Atap Genting Atap Rumbia tak memenangi apa-apa anugerah hatta tercalon untuk apa-apa anugerah sekali pun, tapi kami sebenarnya dah belajar sesuatu yang baru. 

Contohnya, bila bekerja dalam kumpulan tu, komitmen tu sangat penting. Kalau salah seorang tak bagi komitmen, maka yang lain tak akan berjalan dengan lancar. Aku respect pada Tajul walaupun nenek tersayang meninggal pada 3.30 pagi 28 Mac 2012, tapi dia still teruskan berlakon, bagi komitmen 100% dari mula kami mengangkut barang dari Kompleks Agrobio, Kolej 15 hingga ke Panggung Percubaan. Malah aku sendiri tak tahu nenek dia meninggal sebab dia buat semuanya nampak macam biasa je.

Aku tak nak cakap banyak pun pasal kolej orang lain, just nak cakap pada semua yang terlibat dalam FESTIK 2012, korang memang yang terbaik la. Aku sayang korang semua.

Buat Kak Aza dan Kak Amal,
thanks sebab banyak bagi tunjuk ajar pada kami semua
sudi korbankan masa walaupun masing-masing sibuk dengan FYP
pedulikan apa juri kata,
yang penting penonton terhibur.

Buat Qistina (Cik Hindon),
watak ko memang menjadi la. aku tabik spring dengan ko. suara power kot

Buat Izad (Shamsudin)
aku tengok ko jenis yang hardworking
good job!

Buat Tirah (Shamsiah)
terima kasih sebab sudi jadi Shamsiah pada saat-saat akhir

Buat Rafi (Pak Abu)
ko yang paling humble diantara pelakon walaupun ko sebenarnya hebat
syabas~!

Buat Gee (Mak Temah)
aku suka bila ko melatah
hehe

Buat Nuruddin (Pak Salleh)
weyh, serius aku suka part SAYANG, SAYANG, SAYANG tu

Buat Teha (Mak Piah)
ko memang sporting ah,
len kali kita makan McD lg

Buat Tajul (Kassim)
aku tabik komitmen ko,
dan aku suka part "TERGEDIK, GEDIK" tu

Buat Anis (Minah)
apa je benda kasi kat ko semua ko buat
versatile la ko~

Buat Abang Nik, Ada', Corrie dan Ain
korang menari memang cantik sangat.
Terutama abang Nik dengan Ada
aku rasa macam nak ikut menari sekali


buat krew-krew lain,
Kak Kina, Kak Ati, Wani, Atie Nash, Fiza, Hana, Shida, Madihah, Kak Asma, Jen, Ayie, Wan, Qayyum, Shila, AZ, Nash, Kak Afa, Kak Biah, Kak Tikah dan yang lain-lain yang terlibat secara langsung dan tak langsung, thanks sangat korang. Pengalaman kerja dengan korang memang sangat-sangat bermakna.

Buat Fakhri,
thanks sebab tolong aku walaupun paksa rela ko kena gantikan Haffiz yang mengada-ngada tiba-tiba nak tarik diri. Ko memang pyscho aku cukup-cukup la kan sepanjang teater ni. Tapi aku paling suka sifat cool ko tu walaupun ko terlebih cool bukak lampu awal sangat sampai Haffiz tertinggal atas pentas masa alihkan prop tu.

Buat Mohd Amirul Haffiz,
terima kasih ye sebab tolong aku?
sorry ea ko kurus sebab masuk teater ni
ko kan kuat
jadi kena la angkat barang banyak

Dan sebesar-besar penghargaan aku tujukan buat :
Muezzudin Mohd Yahya,
hey awak!
terima kasih jadi patung model aku
sorry la dua kali aku tercucuk ko dengan jarum masa aku jahit baju penari
harap ko tak lebam
terima kasih sebab tolong aku tau?
aku tau ko busy
tapi ko still luangkan masa tolong aku
ko memang kawan yang baik
sorry sangat libatkan ko dalam semua benda ni
tapi ko memang sesuai dengan nama ko
Muezz = penyokong
insyaAllah lepas ni kalau aku join apa-apa aku tak libatkan ko lagi
bak kata Haffiz,
kesian ko makin kurus.
haha
tak payah susah-susah nak diet.


okaylah, sebagai penutup tengok la gambar masa malam penutup dan video masa angkut props ke Panggung Percubaan

Tajul as Kassim

Izad as Shamsuddin

Muezz dan aku masa angkut props

Me, Kak Fatin and Kak Inaz mase Majlis Penutup FESTIK

aku tengah bebelkan Muez yang sibuk memancing

Fakhri, Muez dan aku~

Tarian ni indah..
rasa macam nak ikut menari je
tapi tak ada partner



Aku dah masukkan video lagi Qayyum dalam blog aku



p/s: Kak Kina dan Gee, Muezz is not my sayang okay?
Jangan salah sangka
Nak ngorat Muezz boleh je
jangan lupa isi borang kat aku
Yang Badang tu aku ngn Kak Biah punya
jangan kacau
hahaha



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...