Si Pengembala Kambing :)

Pages

15 February 2012

My Extreme Animal Phobia


Hari ni nak bercakap pasal satu rancangan kat Animal Planet, My Extreme Animal Phobia. Kenapa tiba-tiba nak bercakap pasal rancangan ni? Sebabnya aku pun ada jugak fobia dengan binatang walaupun aku sangat-sangat sukakan binatang. Tapi dengan satu binatang ni je aku ada masalah sikit. Bukan sikit, banyak! Binatang apa?


Tak lain dan tak bukan adalah ular! Aku memang sangat takut dengan ular. Even tengok gambar ular ni tengah jelir lidah pun dah berdiri bulu roma sebab sangat takut. Apatah lagi kalau berhadapan dengan ular sendiri. Punca aku takutkan ular ni sebabnya masa kecik dulu abah aku ada ular mainan yang plastik yang memang macam ular betul tu. Satu hari, ada ular masuk dalam rumah. Masa tu mak dengan abah aku dua-dua tengah mandi. Abah aku mandi dalam bilik air master, mak aku pulak mandi kat bilik mandi kat dapur.

Aku ingatkan abah aku baru beli ular mainan tu yang baru dan sengaja letak dekat pintu betul-betul sebelah adik kedua aku tengah tidur masa tu. Aku pun pegang la ular tu, tarik-tarik ekor dia. Tinggal nak angkat je lagi. Tapi aku baru sedar yang ular tu tiba-tiba bergerak. Aku yang masa tu baru umur 6 tahun, terus panik dan tarik adik laki aku lari daripada ular tu dan tinggalkan adik perempuan aku yang tengah tidur tu kat sebelah ular tu!

Ular ni la yang aku pegang tu
Macam mana la aku tak pegang.. Kaler sikit punya menarik.

Dan sejak tu la aku memang fobia sangat dengan ular ni. Walaupun tengok gambar aje. Kalau berdepan dengan aku, memang tak cukup tanah la aku lari. Macam yang jadi kat Zoo Negara masa pergi dengan Haffiz dan Muezz. Malu kot, ramai orang tengok. Masa pergi Pesta Konvokesyen UPM yang ke 35 hari tu pun sama, mula-mula setakat nak tangkapkan gambar untuk Fany je aku maintain cool dulu. Pastu bila Fany nak datang dekat dengan aku sambil bawak ular tu, haa macam orang kena sampuk dengan hantu aku menjerit. Jatuh air muka aku depan abang-abang yang macho kat situ. Haha.

Cuba tengok sedutan daripada My Extreme Animal Phobia ni.


Kira orang ni tak extreme la ular tu duk atas badan dia boleh berdiri lagi. Kalau aku, ekor ular tu sentuh je badan aku, silap-silap hari bulan terkencing aku kat situ. Lagi teruk kalau aku pengsan terus. Tak sempat nak cium ular. Haha, Pengalaman masa kat Zoo Negara tu pun dah lembik lutut. Masuk rumah ular berjalan menyorok belakang Haffiz. Bajet la kot dia boleh protect aku kan kot ada ular terlepas ke. Tapi nak buat macam mana, si Haffiz tu pun takut ular, dia pun macam duk buat Muezz perisai dia je. Haha. Tak apa, apa-apa pun kena Muezz dulu, pas tu Haffiz baru aku. Kikiki.

Okey lah, aku tak mau tengok entry ni lama-lama. Takut.


p/s: setakut-takut aku, aku tak pernah berniat untuk menghapuskan spesies ular kat dunia ni

-What doesn't kill you make you stronger-

2 comments:

muezz@blaz said...

hahaha nasib masih boleh upload gmbo ular neyh....hahaha

Noor Amirah Mohd Nor said...

weyh.. tu pn meremang bulu roma serupa nampak hantu je weyh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...